IPB

( | )

> Eberron, Campaign Setting
V
Adamantium
Apr 19 2004, 18:27
#1


Arch Enemy
****

Пользователи
2303
5.1.2004
The Hive




Почитал я об этом Эберроне... Кажется нам готовят ещё один Грейхок, только завёрнутый в красивую обложку и разрекламированный до неузнаваемости. Причёмуже сейчас ведётся активный промоушен, под него даже уже начали писать книгу. Млин, не могли Визарды воскресить Плейнскейп [[IMG]]"http://forums.rpg-world.org/style_emoticons/:rolleyes: или Дарксан, что ли? Нет, решили, лучше какую-то хрень придумать [[IMG]]"http://forums.rpg-world.org/style_emoticons/:angry: ! Самое забавное: в рекламке Эберрона они отметили главным плюсом - универсальность... Ну не грейхок ли?
З.Ы. Чувствую, что в недалёком будующем нас ждут Monsters of Eberron, Magic of Eberron, Gods of Eberron, Eastlands of Eberron, Heroes of Eberron, Monsters of Eberron 2, ...



--------------------
Neutronium golems do not speak ©
Перейти в начало страницы
Вставить ник
+Цитировать сообщение
 
Начать новую тему
Azalin Rex
May 16 2004, 05:45
#2


Убитый король
****

Пользователи
2416
3.1.2004
Санкт Петербург




Я не забыл...Меня очень интересует этот сеттинг. Основная прчиина понятна - новый мир с нуля. По нему нет ничего, ни книг не сеттингов. Хочется верить что окажестся не попса.

Вот выдержка из визародов, красным я ответил те позиции которые мне очень нравятся. Черным те которые не очень:


Цитата
(Five of the) 10 Things You Need to Know

Every Dungeon Master and player needs to know and remember these things about the world of Eberron:

1. If it exists in D&D, then it has a place in Eberron. A monster or spell or magic item from the core rulebooks might feature a twist or two to account for Eberron's tone and attitude, but otherwise everything in the Player's Handbook, Dungeon Master's Guide, and Monster Manual has a place somewhere in Eberron.
2. Tone and attitude. The campaign combines traditional medieval D&D fantasy with swashbuckling action and dark adventure. Alignments are relative gauges of a character or creature's viewpoint, and not absolute barometers of affiliation and action; nothing is exactly as it seems. Alignments are blurred so that it's possible to encounter an evil silver dragon or a good vampire, for example. Traditionally good-aligned creatures may still wind up opposed to the heroes, while well-known agents of evil might provide assistance when it's least expected. To help capture the cinematic nature of the swordplay and spellcasting, we've added action points to the rules mix. This spendable, limited resource allows players to alter the outcome of dramatic situations and have their characters accomplish the impossible.

3. A world of magic. The setting supposes a world that has developed not through the advances of science, but by the mastery of arcane magic. This allows for certain conveniences that were never imagined in other medieval timeframes. Through the binding and harnessing of elemental creatures, airships and land rails become possible. By creating a working class of minor mages, spells provide energy and other necessities in towns and cities. And advances in magic item creation have led to everything from farming implements to sentient, free-willed constructs.

4. A world of adventure. From the steaming jungles of Argonnessen to the colossal ruins of Xen'drik, from the towering keeps of Sharn to the blasted hills and valleys of the Demon Wastes, Eberron is a world of action and adventure. Adventures can and should draw heroes from one exotic location to another, across nations, continents, and the entire world. The quest for the Mirror of the Seventh Moon may take the heroes from a hidden desert shrine to a ruined castle in the Shadow Marches and finally to a dungeon deep below the Library of Korranberg. Through the use of magical transportation, heroes can reach a wider range of environments over the course of an adventure, and thus deal with a diverse assortment of monsters and challenges.

5. The Last War has ended -- sort of. The Last War, which plunged the continent of Khorvaire into civil war more than a century ago, ended with the signing of the Treaty of Thronehold and the establishment of twelve recognized nations occupying what was once the kingdom of Galifar. The peace has held for about a year, at least overtly. The conflicts, the anger, and the pain of the long war remain, however, and the new nations vie for political and economical supremacy as they prepare for the inevitable next war that will eventually break out on the continent.


--------------------
Мои кампании - это многоуровневый гобелен, в текстуру которого вплетены сюжеты и действующие лица. И который, попросту говоря, будет сложен для тех, кто смотрит на игру как на хобби. ©
Перейти в начало страницы
Вставить ник
+Цитировать сообщение

- Adamantium   Eberron   Apr 19 2004, 18:27
- - Demonand   Да.... А я вот почитал кое, что про это Эберон, и ...   Apr 19 2004, 22:49
- - Lorimo   Дык всё просто. Визарды идут по пути максимальной ...   Apr 20 2004, 10:41
- - Elkantar   Интересно а что будет если это проект провалиться,...   Apr 20 2004, 11:10
- - Arkanis   Нифига Эбберон на Грейхок не похож. Странный мир, ...   Apr 20 2004, 12:32
- - Elkantar   *Плакает горькими слезами*   Apr 20 2004, 12:55
- - walderdbeere   Цитата(Arkanis @ 20.04.2004 - 12:32)Кстати, с...   Apr 20 2004, 13:47
- - HolyBugs   Гммм... После просмотра Экстрим Эксплорера, возник...   Apr 20 2004, 14:14
- - Adamantium   2 walderdbeere ЦитатаЗ.Ы. зачем Плейнскеп переде...   Apr 20 2004, 14:36
- - walderdbeere   Ничего нового (имхо) они туда не придумают. Максим...   Apr 20 2004, 16:37
- - Arkanis   Кстати, планы в Эббероне вращаются вокруг Прайма п...   Apr 20 2004, 17:10
- - V.Dmalex   Не знаю как Эберрон, но Дарксан, таки будет, я раз...   Apr 21 2004, 15:08
- - Lorimo   317 не последний. 319 уже в сети валяется давно.   Apr 22 2004, 11:59
- - Melevlork   Если так дальше пойдет - вообще небудет ничего нов...   Apr 24 2004, 12:38
- - ABATA   2 Melevlork ЦитатаПочему нельзя создать мир, кото...   Apr 25 2004, 23:53
- - Elminster   Я очень не люблю что-то критиковать до выхода, но ...   Apr 26 2004, 16:59
- - Azalin Rex   http://media.pc.ign.com/media/680/680934/imgs_1.ht...   May 6 2004, 03:32
- - Melevlork   Визарды становятся попсой, фентези становится попс...   May 9 2004, 19:57
- - Benedict Tempori   2 Elminster Чужую приверженность уважаю, но вот н...   May 13 2004, 19:33
- - Melevlork   2 Benedict Tempori Это ты про что? Мало ли у меня...   May 13 2004, 20:50
- - Azalin Rex   Я не забыл...Меня очень интересует этот сеттинг. О...   May 16 2004, 05:45
- - Melevlork   2 Azalin Rex А мне зедсь все не нравится... Рассм...   May 16 2004, 12:45
- - Azalin Rex   ЦитатаТут-то чего хорошего? Это значит, что мир по...   May 17 2004, 00:27
- - Melevlork   2 Azalin Rex Война - процесс кратковременный. Елс...   May 17 2004, 20:59
- - Arkanis   2 Melevlork Ты неправ. Насколько я помню, недавня...   May 17 2004, 23:16
- - Azalin Rex   Цитатаскастованного во время боя meteoric swarm за...   May 18 2004, 02:31
- - stivie   не пойму, чего вы так на эберрон взъелись, он еще ...   May 18 2004, 05:06
- - Melevlork   ЦитатаНасколько я помню, недавняя война в Грейхоке...   May 18 2004, 16:21
- - Benedict Tempori   2 Azalin Rex ЦитатаЭберрон не средневековье ни в ...   May 23 2004, 19:11
- - Azalin Rex   2 Benedikt Прости, но это не средневековье: mediev...   May 24 2004, 00:36
- - Arkanis   ЦитатаСтранно. Очень редко в мировой истории исход...   May 24 2004, 01:42
- - Azalin Rex   ЦитатаЕще одно мое сомнение и переадресация к Азал...   May 24 2004, 03:22
- - Benedict Tempori   2 Azalin Rex Весело...в одной "почти полевой...   May 24 2004, 19:10
- - Arkanis   2 Benedict Tempori Векна еще не был полноценным б...   May 24 2004, 20:20
- - Azalin Rex   ЦитатаИ привел Азала... Азалин примеры, и ни в одн...   May 25 2004, 00:00
- - Arkanis   Дык это просто. Вся древность была изначально опис...   May 25 2004, 00:16
- - Azalin Rex   Собственно сабж вышел ЦитатаДык это просто. Вся д...   Jun 5 2004, 04:11
- - Azalin Rex   Ох чего я узнал.... Оказывается создатель Эбберон...   Jun 8 2004, 01:41
- - Arkanis   ЦитатаНе настолько выше как в ФР, отнюдь не настол...   Jun 8 2004, 10:13
- - -=Observer=-   Почитал тему и удивился. [[IMG]]"http://forums.rpg...   Dec 10 2005, 19:23
- - Adamantium   Обсуждение тут шло ещё до выхода сеттинга [[IMG]]"...   Dec 10 2005, 19:36
- - -Korvin-   Визарды мутят новую онлайнлвую RPG по ДнД правилам...   Feb 8 2006, 21:18
- - Dair Targ   Я вот только просмотрел Eberron CS... Знаете что о...   Mar 18 2006, 23:54
- - Nixil   Эберрон быстро развивается. Может во что и разовьё...   Mar 19 2006, 17:16
- - Dair Targ   Есть один принцип - проникновение технологий. Ну н...   Mar 19 2006, 18:52
- - Меднолобый   Они, в общем, и перенимают. Там же вообще была одн...   Mar 19 2006, 21:31
- - Dair Targ   Дак нет. Даже когда, например, Римская Империя и в...   Mar 20 2006, 19:20
- - Меднолобый   М-м... Возможно, я не тем местом смотрел сеттинг, ...   Mar 20 2006, 19:52

« · Eberron · »
 

Ответить в данную темуНачать новую тему

 

: · ·

· · ·

RSS : 4th September 2025 - 15:49Дизайн IPB
Логотип форумов любезно предоставил Gorislav