Цитата
And at this point in the game’s design, monster creation is much more a function of benchmarking than a function of deriving statistics by formula (which is pretty much the 3.5 design technique). I begin with the end in mind in terms of AC, hit points, and all the other salient statistics. I add cool attacks, plugging in relevant numbers there, too.
Хм. Как я понимаю в 4-ке при создании монстров вместо выбора типа существа, класса и т.д., мы просто прикидывает каких у него для такого уровня должны быть хиты, АС и прочее, а потом набираем все это из конструктора? Неплохо, очень удобно.
Цитата
the inherent “processor load” on the DM is much, much lower than it is in 3.5.
Не может не радовать. [[IMG]]"http://forums.rpg-world.org/style_emoticons/:)
Цитата
The hellsword cambions from the monster three-ring binder? Now they’re my “fire minotaurs.”
I filed the serial numbers off the githzerai monks and githzerai zerth and turned them into Vol’s “Sentinels of the Ancestral Bloodline.”
The yuan-ti assassins became Blood of Vol assassins, and I merely moved the poison from their fangs to their weapons, and pretended like they had legs all along.
Ну а такими штучками я занимаюсь давно. Особенно помогает от любителей читать монстрятник. Как они вопят - "кто это"?!!! [[IMG]]"http://forums.rpg-world.org/style_emoticons/:devil: