IPB

( | )

> Магия Седьмого Моря
V
Dorian
Aug 23 2008, 23:30
#1


Старожил
****

Администрация
2453
28.3.2005
Москва




Gremlinmage, естественно имеет, так как все правила не отменишь (иначе получается словеска), а правила иногда с подковыркой. Я вот например после пяти лет вождения по Морям на днях узал, что правила по магии понял совершенно неправильно, и потому недооценил потенциал магов.

UPD: Взял на себя смелость разделить тему, так как разговор пошел уже не о Драма Дайсах.


--------------------
Перейти в начало страницы
Вставить ник
+Цитировать сообщение
 
Начать новую тему
Araji[MBAW]
Aug 28 2008, 14:35
#2


Частый гость
**

Пользователи
69
18.2.2006
Минск, Беларусь




Немного о Zerstörung.
Вот вырезка из книги о Rilasciare (все-таки не решился переводить этот кусок).
Цитата
Apprentice: At the earliest stage, the sorcerer learns to
affect easily perishable objects — paper, foodstuffs and the
like. By spending a Drama Die, the sorcerer causes a
single non-living item no firmer than wood and no
greater than man-sized height to become brittle and
unusable. It takes three Actions of contact for the
corrosion to work. Raises can be used to affect additional
items: one per Raise to a maximum equal to the
sorcerer’s Zerstörung rank.
Journeyman: The journeyman understands the
school well enough to affect more permanent things —
metal, stone and earth. Canny sorcerers use this to
crumble the foundations of a castle or rust a suit of
armor. Spending a Drama Die causes one cubic foot of
material, or a single object no greater than three feet
high, to become pitted and rusted. A single piece of
armor can be affected in this manner (a breastplate, a
panzerhand, etc.). Each Raise allows an additional cubic
foot or additional object to be corroded, up to a
maximum equal to the sorcerer’s Zerstörung rank.
Master: The final stage of Zerstörung opens the very
essence of life to the corroding touch. Trees, animals and
even human beings can be aged in this manner. By
spending a Drama Die, the sorcerer causes one Dramatic
Wound to the subject. Every two Raises allows the
sorcerer to spend an additional Drama Die and cause an
additional Dramatic Wound, up to a maximum equal to
the sorcerer’s Zerstörung rank. It takes three Actions of
unbroken contact in order for the power to work. The
subject won’t feel anything until the corrosion takes effect,
but contact must be maintained for at least three Actions.
See “Limitations,” below, for more details.
The effects can be seen in the subject as a drying of the
skin, a loss of body fat, an increase in wrinkles and a
generally skeletal appearance. It takes one month of
complete rest (bedridden, without traveling anywhere) to
heal a single Dramatic Wound inf licted in this fashion.
The visible effects fade during this time, but the subject
will always feel a certain tightness in the joints.
Zerstörung may only affect creatures of horse-size or
smaller. Drachen, leviathans, and the like simply have too
much mass for the magic to work.


PS: В дополнение к выше цитированному

Цитата
Limitations: Zerstörung requires the sorcerer’s touch to
take effect — bare skin contacting the object in question.
It takes three continuous Actions of unbroken contact in
order to work. If contact is broken for any reason, the
sorcerer must start again.
If the sorcerer wishes to affect a moving object (such as a
carriage or a human being), he must make an Attack
(Pugilism or Dirty Fighting) or Wrestling (Grapple) roll. If
he succeeds, he causes no damage, but may corrode the
object as normal — provided he can maintain contact for
three Actions or has the “Fast Application” Zerstörung
Knack.
Dracheneisen, Syrneth artifacts, and Sidhe equipment are
immune to Zerstörung. Water cannot be affected by it
either, and ageless supernatural monsters (ghosts, Sidhe,
etc.) simply shrug off its power. The rumored immortality
potion of the Sophia’s Daughters may render those who
drink it immune to Zerstörung as well.


А El Fuego Adentro при отсутствии траты Драма Кубиков становится очень даже интересной школой ИМХО.
Остаеться только поддержать мнение Dorian'a
Цитата
Вообще, в такой трактовке правил маги становятся более играбельными.




--------------------
You do have a friends.
Перейти в начало страницы
Вставить ник
+Цитировать сообщение

- Dorian   Магия Седьмого Моря   Aug 23 2008, 23:30
- - Maggot   Вау, поделись про магов. =)   Aug 23 2008, 23:57
- - Dorian   Поделюсь. Оказывается, все не совсем так, как я д...   Aug 25 2008, 07:33
- - Dorian   Проверил - дейсвительно так, большинство видов кол...   Aug 25 2008, 07:58
- - Araji[MBAW]   Цитата(Dorian @ Aug 25 2008, 07:58) Прове...   Aug 26 2008, 00:13
- - Kawota   Похоже, в свое время D&D съела всем мозг. Ну д...   Aug 26 2008, 01:15
- - Dorian   ЦитатаНу должны спеллы кончаться, и все тут! В...   Aug 26 2008, 07:27
|- - Dracosha   Цитата(Dorian @ Aug 26 2008, 08:27) Вот и...   Aug 26 2008, 10:33
- - Mr.Garret   Так ситуация с магами от бесплатного каста не меня...   Aug 26 2008, 13:52
|- - Dracosha   Цитата(Mr.Garret @ Aug 26 2008, 14:52) Та...   Aug 26 2008, 15:21
- - Mithras   ЦитатаТак ситуация с магами от бесплатного каста н...   Aug 26 2008, 15:41
|- - Donna Anna   Кстати, раз уж речь зашла о магах Porte. Господа, ...   Aug 26 2008, 19:35
- - Dorian   Вообще, потенциал магов всегда был недооценен. Как...   Aug 27 2008, 09:06
- - Donna Anna   Я так и думала. Спасибо.   Aug 27 2008, 09:45
- - Araji[MBAW]   Немного о Zerstörung. Вот вырезка из книги о ...   Aug 28 2008, 14:35
- - Mithras   В принципе здесь написано что Церсторунг все же др...   Aug 28 2008, 14:48
- - Araji[MBAW]   Цитата(Mithras @ Aug 28 2008, 14:48) В пр...   Aug 28 2008, 14:51
- - Dorian   Ну, Зесторунг и так в правильных руках очень силен...   Aug 28 2008, 15:07
- - Witcher   Подраздел оптимизации персонажей в седьмом море де...   Aug 28 2008, 15:34
- - Dorian   ЦитатаПодраздел оптимизации персонажей в седьмом м...   Aug 28 2008, 16:11
- - Witcher   Это был сарказм.   Aug 28 2008, 17:32
- - Dorian   Witcher, я знаю.   Aug 28 2008, 18:48


Ответить в данную темуНачать новую тему

 

: · ·

· · ·

RSS : 15th June 2025 - 00:02Дизайн IPB
Логотип форумов любезно предоставил Gorislav