Цитата
Вообще, для этого чётко прописано, что тебе нужно увидеть своё отражения... В горячке боя? Сомнительно мне, что, вер, хоть что-то успеет, да и кстати почему он обязательно уж так выигрывает инициативу?
Можно цитату , а то я почему-то в кор_буке нашёл несколько иную информацию :
" But, of course, the Gauntlet lies in the way, and a werewolf must push through it to step sideways. In most places, the player must make a Gnosis roll against the Gauntlet rating. If she succeeds, the character slips through to the other side. Failure means that she can't push through the webs in this location and needs to move and try again. If she tries to enter the Umbra in the same place, Weaver-spirits reinforce the Gauntlet and the difficulty increases by two for each further attempt. The Gauntlet rating can never exceed 10, though. On a botch, the character may get trapped in the Pattern Web, appear in the midst of a spirit storm or simply vanish for a while, only to reappear hours later with no memory of the missing time. It's important to note that stepping sideways cannot be done as a Rage action. A character cannot normally use Rage and Gnosis in the same turn, after all." Нигде о зеркале слова нет .
Далее в следующей главе есть финт хвостом , ака использование зеркал для перехода в Умбру : "Garou have found a way to make it easier to reach into and out of the Umbra. Reflective surfaces, polished silver, a quiet pool of water and especially mirrors make stepping sideways easier. Some say that these aids let a werewolf concentrate on his true self and see his spirit. Others believe that they are holes in the Gauntlet, which reflect images because what lies on the other side isn't visible on Earth. Regardless, a werewolf who has access to a reflective surface has several advantages when trying to step sideways. First, the difficulty of the roll drops by one. Second, her attempts do not alert Weaver-spirits, so if she fails, she may try again in the same place with no penalties. Also, if the player botches, the reflective surface breaks, tarnishes or becomes agitated and unusable, rather than leaving the character trapped between worlds or missing time. Experienced fomori have a habit of breaking mirrors so that their opponents cannot flee. A common superstition also holds that werewolves need mirrors to emerge from "wherever it is they come from," which is blatantly untrue. " - обратите особое внимание на последнее предложение . %)
Цитата
Кстати почему мы вдруг задумались про боевые дисциплины, почему бы не сделать, то чего так боиться любой ненавистник вампиров, почему бы не воспользоваться силой Presenc-а, Domint-а и Dementation-а, под прикрытием обфускейта?=)
Сторителлерс хэндбук Гаровский читаем : чтобы применить химерстри , надо автоматически перекидать Гаровский бросок манипулейшн + сабтерфьюдж броском персепшн + сабтерфьюдж . Доминейт - виллпауэр Гару в максимум накачивает + у него есть возможность резистед ролл делать . К вопросу об обфускейте - смотрим из пенумбры на вампа или просто перекидываем его по успехам .
Цитата
Вообще то заточить вампа на Гаромочиловку можно. Берёте Бруджа, накачиваете ему Потенс и Селерити, изучаете Пылающий гнев, а сверху изучаете Физическую дисциплину Фортитюд. Затачиваете ему Декс и Витс по самое некуда. Додж, Мели и Фаиерармс тоже.
А ещё ему серебряную катану дать . %) Право слово , такой персонаж убивается легко и непринуждённо . Например , бластом , или самосожжением , или вытаскиванием на свет , или просто физическими атаками . Вот возьмём моего Бон гновера 3-го ранга , который затачивался специально на охоту по таким (физически мощным) вампирам : 54 дамага в раунд в среднем + довольно отстойный соак (все затачивается на то , чтобы пакмейты с помощью Френд ин Нид давали ему свои гифты , повышающие соак) .
Цитата
Проблема в том что игра ВАМПИР, если её играть ПРАВИЛЬНО (см Сторителлер Компанион), то это игра социальная, а не боевая. Вогнав все очки в бои ваш вампир будет в своей вампирской организацией обычной шестёркой. Которую попользуют и подставят.
Абсолютно согласен !
Your ridiculous little opinion has been noted.